Dr. Mercola - Magnesium L-treonát

Kód: 410/90 410/270 Zvolte variantu
Neohodnoceno
Značka: Dr. Mercola
1 149 Kč 2 599 Kč od 1 149 Kč –5 % –4 % až –5 %
Dr. Mercola - Magnesium L-treonát
1 149 Kč 2 599 Kč od 1 149 Kč –5 % –4 % až –5 % 1 090 Kč 2 499 Kč od 1 090 Kč 947,83 Kč bez DPH 2 173,04 Kč bez DPH od 947,83 Kč bez DPH
Skladem Skladem Zvolte variantu
Varianta
Můžeme doručit do:
30.5.2022 30.5.2022 Zvolte variantu

Dr. Mercola Magnesium L-Threonát je vysoce efektivní forma hořčíku, ceněná především pro vysokou vstřebatelnost a využitelnost v mozku a pro buňky v těle. Magnesium L-treonát pomáhá synaptické plasticitě (s tím souvisí učení, paměť a kognitivní funkce), zvyšuje podle výzkumů obsah hořčíku v mozku o cca 15%, kam se ostatní formy hořčíku obtížně dostanou. Hraje také důležitou roli v procesu snižování stárnutí mozku.

Detailní informace

Detailní popis produktu

Hořčík je na 4. místě jako jeden z nejhojnějších minerálů v těle. Je důležitý pro cca 300 enzymatických reakcí v těle. Primárně se nachází v kostech. Též je důležitý pro mnohé fyziologické funkce, přirozené detoxikační procesy a hraje roli v metabolismu a v proteinové syntéze. Je důležitý pro syntézu antioxidantu glutathionu. Zcela klíčovou roli hraje pro zdraví mozku. Magnesium je králem mezi minerály, stejně jako vitamín D je králem mezi vitamíny.

Hořčík je zodpovědný za správné fungování základních metabolických procesů, mj. syntézy DNA, včetně replikace a svalovou kontrakci. Hraje zásadní roli při tvorbě energie. Nesmíme zapomínat, že většina biologických enzymů katalyzují stresovou reakci pomocí hořčíku.

Doporučený denní příjem iontů hořčíku je pro dospělého muže cca 400 mg a pro ženu cca 300 mg, což v průměru odpovídá 15 mmol Mg2+. Hlavním orgánem, kde se hořčík vstřebává je tenké střevo, též dochází k resorpsi i v tlustém střevě (dále GIT). Ze stravy bohaté na Mg2+ se vstřebá řádově 30-40%. Tedy při 350 mg dojde k využitelnosti cca 105 - 140 mg (5mmol Mg2+). Nesmíme opomenout, že na míru přijatých iontů z GIT má velký vliv složení stravy, hormonální vyváženost v našem organismu a v neposlední řadě stav střev (negativně působí chronické střevní záněty a další potíže).

Mezi některé faktory zvyšující vstřebatelnost iontů hořčíku patří:

  • Vitamín B6 - pyridoxin (rozpustný ve vodě, přirozený zdroj: játra, vepřové maso, makrely, vejce, špenát, avokádo, ořechy...).
  • Vitamín D - aktivní metabolit kalcitriol
  • Parathormon (PTH) - podílí se na přeměně prekurzoru vitamínu D na aktivní formu a tím nepřímo pomáhá resorpci hořčíku,
  • Růstový hormon (HGH) - a jeho optimální hladiny,
  • Tyroxin - hormon štítné žlázy (T4) - folikulární buňky potřebují ke správné funkci jód (více není lépe),

Některé faktory, které snižují nebo blokují vstřebatelnost iontů hořčíku:

  • Strava extra bohatá na tuky a bílkoviny,
  • Strava s vysokým obsahem iontů vápníku a zinku (pozor na vyváženost stravy, vápník a zinek soutěží s ionty hořčíku a transportní systémy; tedy NEUŽÍVAT zinek spolu s hořčíkem, podobně nejíst vitamín C se selenem),
  • Pozor na vlákninu - ovlivňuje zpětnou vstřebatelnost,
  • Aldosteron (prekurzorem je cholesterol, souvislost s connovým syndromem, tedy pozor na nevhodný životní styl - stres, nadmíra tuků ve stravě...).
  • Medikace - pozor na antibiotika (baktericidní antibiotika), některé imunosupresory, theofylin (respirační léčba), anfotericin B (širokospektrální antibiotikum na mykózy), chemoterapeutika a antibiotika blokují transport magnesia v ledvinách (TALH) - hlavně při dlouhodobém užívání, digoxin (srdeční onemocnění)...
  • Diabetes, alkoholismus
  • Stres a vysoká hladina kortizolu (magnesium naopak pozitivně ovlivňuje hladiny kortizolu a též stimuluje produkci prekurzoru DHEA)

Kdy doplňovat hořčík  

  • nadměrné stresové faktory (stres se podílí na vylučování hořčíku z těla),
  • vysoký krevní tlak,
  • křeče v dolních končetinách,
  • migrénu, úzkost, podrážděnost, deprese,
  • srdeční choroby (naprosto klíčový pro kardiovaskulární zdraví),
  • nestabilní hladinu cukru v krvi,
  • nespavost, 
  • obezita,
  • osteoporóza,
  • cukrovka (pokud jste rezistentní na inzulín dochází k problému k ukládání hořčíku a začne jeho vylučování močí; nedostatek ovlivňuje produkci energie - vyčerpání hořčíku předchází inzulínové rezistenci),
  • syndrom neklidných nohou

Doporučený denní příjem iontů hořčíku je (což průměrně odpovídá 15 mmol Mg2+):

  • pro dospělého muže cca 400 mg
  • pro dospělou ženu cca 300 mg.

Pro muže starší 31 let platí cca 420 mg denně, pro ženy cca 320 mg denně.

Magnesium L-treonát (Magtein) a jeho výhody

Magnesium L-treonát ( Magtein™) je L-threonová kyselina zkombinovaná s hořčíkem Mg2+. Magtein je jediná forma, která vykazuje schopnost prostoupit hematoencefalickou bariéru mozku. Počáteční studie na zvířatech ukazují, že Magnesium L-treonát pomáhá udržovat zdraví neuronových buněk a zvyšuje neuronální plasticitu.  Poslední randomizovaná dvojitě zaslepená studie (včetně kontroly placeba efektu) na lidech proběhla v srpnu 2016 (publikováno v Journal of Alzheimer's Disease). Magnesium L-treonát potvrdil potenciál při zlepšení kognitivních funkcí u starších lidí.

Magnesium L-treonát ukazuje ve studiích slibný potenciál pro:

  • zvýšení hladiny hořčíku v mozku
  • zlepšení krátkodobé i dlouhodobé paměti
  • stejně jako zlepšení prostorového vnímání a kognitivních funkcí.

Z výzkumu vyplývá, že Magtein výrazně pomáhá synaptické plasticitě (s tím souvisí učení, paměť a kognitivní funkce). Magnesium treonát zvyšuje podle dosavadních výzkumů obsah hořčíku v mozku o cca 15% tam, kde se ostatní formy hořčíku obtížně dostanou. Různé sloučeniny hořčíku se významně liší v biologické dostupnosti, a tím jejich schopnosti zvýšit synaptickou plasticitu, která vede ke zvýšení paměti a kognitivních funkcí. Ztráta synaptické plasticity mozku souvisí přirozeně se stárnutím (zapomínání, únava, neschopnost rychlé reakce a další). Pomocí správné formy magnesia lze podle vědců tento proces velmi zmírnit. Některá data na zvířecích modelech jsou ještě optimističtější. 

 Formy hořčíku

  • Magnesium glycinát - chelátová forma hořčíku (běžně 14% elementárního hořčíku u Albionu magnesia je to 18%) - dobrá alternativa, nicméně ne tak efektivní jako L- treonát
  • Magnesium oxid - nechelátová forma vázaná na organickou kyselinu nebo mastnou kyselinu, obsahuje cca 60% elementárního hořčíku (vstřebatelnost cca 4%)
  • Magnesium chlorid/laktát - obsahuje cca 12% elementárního hořčíku, nicméně je efektivnější než magnesium oxid
  • Magnesium sulfát/hydroxid - typická laxativa, obsahuje cca 42% elementárního hořčíku
  • Magnesium karbonát/uhličitan hořečnatý - používá se též na překyselení žaludku, obsahuje cca 29 - 45% elementárního hořčíku
  • Magnesium taurát - kombinace hořčíku a aminokyseliny (taurine) 
  • Magnesium citrát - obsahuje cca 12% elementárního hořčíku, podobně je na tom magnesium aspartát (vstřebatelnost u obou je až 70%)
  • Magnesium orotát - cca 7% elementárního hořčíku z tablety
  • Magnesium glukonát - cca 6% elementárního hořčíku z tablety (vstřebatelnost cca 56%)

Složení: 3 veganské kapsle (2000 mg magnesia L-treonat) obsahují cca 144 mg esenciálního hořčíku

  • Magnesium L-treonát, mikrokrystalická a hydroxypropyl celuloza, askorbyl palmitát (vitamín C), kapsle (hyroxypropylmethyl celuloza)
Dávkování: 3 kapsle denně, 2 hodiny před spaním, 2 hodiny po jídle nebo na lačno.

 Schválená tvrzení dle EFSA

  • Přispívá ke snížení míry únavy a vyčerpání.
  • Přispívá k elektrolytické rovnováze.
  • Přispívá k normálnímu energetickému metabolismu.
  • Přispívá k normální činnosti nervové soustavy.
  • Přispívá k normální činnosti svalů.
  • Přispívá k normální syntéze bílkovin.
  • Přispívá k normální psychické činnosti.
  • Přispívá k udržení normálního stavu kostí.
  • Hořčík přispívá k udržení normálního stavu zubů.
  • Podílí se na procesu dělení buněk.

bublina a nařízení

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení